Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Fantasy art by Soraya Ries
27 février 2008

Ixi

Vanmorgen vroeg moest ik even in de schuur zijn, hoor ik geknor en gebrom en gesmak.... Ik ga op onderzoek uit, had vorig jaar ooit eens een egeltje gezien in onze tuin.

Het was wel zoeken, maar tussen de varens zag ik een egel? Nee, het leek meer een soort kabouterachtig wezen.... maar wel met stekels. Ik was heel verbaasd en zei verwonderd: Heee, dat is geen egel! knorrig typje antwoord met bromknorknarsstem: nee sukkel je ziet toch wel dat ik een Ixi ben? Nou ik antwoorde dat ik dat niet wist! Eigenlijk wagen zij zich niet in de bewoonde wereld, maar ja, wat moet je he, als Ixi??? Ik vroeg of hij op de foto wilde, dat is toch wel bijzonder. Nou, na enig aandringen en met een stuk appel kon ik hem wel zover krijgen. Stoer hurkte hij neer, en keek mij een beetje indringend aan met die blauwe ogen. Helaas is de foto van een close-up van zijn koppie niet gelukt, want hij zat maar te wiebelen.

27_20febr_202008_20001_1_

Natuurlijk zien jullie wel dat dit een inspiratie is uit het boek van de Kobolden, maar ook Iris met haar egelmannetje heeft mij geinspireerd. Al heel lang was ik op zoek naar een soort egelstof. Judith had een heel klein stukje, waarop ze erg zuinig is. En op de beurs in Noordwijkerhout de leuke egels van Iris. Toevallig loop ik op de beurs tegen een bak aan met allemaal soorten berenvellen en ook dit stuk. Het is een heel groot stuk, dus als er liefhebbers zijn, dan knip ik er een stukje af. Het is grappig spul.

Groetjes Soraya

Publicité
Commentaires
M
soraya<br /> heel leuke egel gemaakt<br /> veel liefs van marcelline
A
hoi Soraya, deze is je echt heel goed gelukt , het heeft een leuk snoetje hhihi <br /> Dat speiaal vel is gewoonweg super cool , wat een leuk effect !!<br /> Annabel
Publicité
Derniers commentaires
Publicité