Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Fantasy art by Soraya Ries
11 mars 2008

gespoten huidskleur : een hele belevenis !!

Ja dat is echt niet te geloven. Ik wilde eens de spuit-verf van Astrid Mulders proberen en omdat ik kleine elfjes maak, gaf Assie het advies om een middag bij haar langs te komen en het eerst eens op kleine fimo elfjes uit proberen. Zo gezegd zo gedaan.

Om houvast te hebben bij het spuiten, had ik maar een ijzerdraadje uit haar koppie laten steken, draait onze lieve As een geweldige haakschroef( je) in het koppie....brrr. .. ik griezelde ervan. Na veel geduld, want dat heeft As, brak er toch een stukje oor af bij deze elf!!! Niet getreurd, As plakt het oortje er weer aan adn dan werd de elf eerst met een primer bespoten. Even laten drogen.... effe kletsen.... nu het echte werk, de lichte kleur huidverf. Nou, dat zag er zo met spuiten goed uit. De elf werd dan te drogen gehangen. Moet ik er even bijzeggen dat mijn boetseerkunst nu eens heel goed uit kwam....Whaaaaaa. ... alle nagels, pitjes, streepjes zie je dus heel goed !!

Tijdens het drogen dondert madam met het geplakte oortje plotseling naar beneden. Tja... glazen tafel, tegels op de vloer.... oei.... catastrofaal gevolg : de kop was eraf, stukje van haar nek eraf, stuk oor eraf.... met heel heel veel geduld gaat die As het dus allemaal nog plakken. Echt zo geweldig lief!

Enfin, je ziet er nu niets meer van, ik heb ze geschuurd en gepatineerd met een lichtbruine verf. Deze elf krijgt nog vleugels, maar ik vind het maar een enge elf hoor. Ik vind haar niet zo mooi op de foto uitkomen, maar in het echt is het is een pracht van een poepie.

23113374_p

Mijn conclusie : Ik neem geen spuitverf meer en ik gebruik de witte fimo wel nog voor trollen en heksen enzo waarbij je niet zo heel nauw hoeft te kijken op een streepje hier en een pukkeltje daar....LOL. .. Ik vond het persoonlijk ook te glad, te plastic achtig. Dat heeft niets met As haar verf te maken maar met mijn persoonlijke smaak. Een heel groot voordeel was dat alle haartjes, vieze vingers en andere smerigheden zijn verdwenen en de kleur op zich is ook heel mooi. Naar mijn idee toont het wel mooier op luchtdrogende klei, Premier of Premix…

Ik heb haar nog vleugels en een handgemaakte tiara gegeven ...dit is dus het einresultaat ..ze is echt prachtig !

25_20maart_202008_20003_1_

Tja, heb nu toch de smaak te  pakken en heb we nogmaals gewaagd aan een elfje met gespoten huidskleur :

Ook dit kleintje is door As gespoten, deze gedroeg zich gelukkig keurig! Ik vond het koppie een beetje anders dan anders geworden en wilde haar in de eerste instantie ook niet naar het forum sturen. Maar je went eraan, en in de loop van de tijd vond ik haar toch wel leuk. En nou ja, dat vlinderdingetje vond ik zo grappig....

25_20maart_202008_20011_1_  25_20maart_202008_20006_1_

Liefs

Soraya

Publicité
Commentaires
A
ja zeg , je elf had echt geen geluk hihihih . Het elfje ziet er volgens mij goed uit . <br /> Het zag er mij , na alle drame, toch nog een leuke en zeer leerijke ervaring uit ! <br /> Annabel
Publicité
Derniers commentaires
Publicité